Rudice - sumarizace

Ahoj, takže Vlk to nějak sesumarizoval...
Posílám doplněnou tabulku po těch komentářích. Probral jsem si všechny názory, díky za ně, a zkusil to nějak napasovat. Někde byla vzácná shoda, takže tam asi nebude s klasifikací problém, někde je to půl napůl, třeba zrovna ta Amnestie. Akorát u Šípkáče jsem dal více na svůj pocit, kde to cítím ve srovnání s dalšíma 9-/9.

Takže se to dá myslím vyvěsit, aby se k tomu mohli všichni diskutéři vyjádřit, jestli je to už lepší než v minulém průvodci a nejsou tam velké nesmysly.

Zdar Vlk

45 comments:

Anonymous said...

tak díky všem za komenty a Vlkovi za to, že má chuť to konzultovat...

k těm plotnovým cestám nahoře - 8- bych tam netahal...dal bych tomu 7 (protazeny oblicej), 7/7+ (sto roku) a 7+ (digi)

Anonymous said...

jo to sem psal ja
Pok

Mrnda said...

Digiholka je 6c!!! To jest 7+/8- a za to se postavím i na hlavu=) Vlku! Stále máš možnost OS a pokud se ti to zdaří, máš u mě jednu NORMÁLNÍ vídeň u Pepy. Ale žádný proslaňovávání a podobné kulišárny!!!
Vosí Rojení je lehčí než E55 a Výlov fakt nahoru? Asi je těžší než 7-, ale je to klasika=) Jinak souhlas se vším...

Anonymous said...

Slovo autora cesty by se mělo ctít:-)
Jinak mě třeba E55 přijde schudnejsi jak Vosí rojení:-))
Pok

Anonymous said...

Poku, myslím, že "Digina" je celkom těžší než "100 roků Mrndové samoty".
A samozřejmě je to 7+/8- a jesi néé, tak si vydáme vlastního průvodce! :)))
mára

Anonymous said...

no myslím, že těžké váhy nejsou víc než sedm, rozhodně oproti rojení je to o level níž! tedy sedm max!
narovnání neznámé max. 7- (spíš 6+), šlo to hned z fleku narozdíl od deštíku, kde sem se chvíli plácal...
výlov býval za 6+, ne? taže s ojetím 7- sedí spíš..
ty cíchy by mohly sedět....
a dyž už tanga a pod zůstavají 7-, tak obličej asi taky méně sedm...
naopak pokud rojení 7+, tak sto roků taky...

si zvědav esli se vůbec dohodnem na něčem! asu

Anonymous said...

Já myslím, že jo, akorát bych měl kluci jednu připomínku k těm cestám dole, víte jak to dělal známý výpravčí inflačních vlaků Svišť, když chtěl, aby se cesty lezly, dal jim trochu vyšší klasifikaci:-), jen bych byl nerad, kdyby se Nad propadáním dala taková klasa, že si to vyleze pár lidí a upadne to v zapomnění, protože je to moc těžké a kdo by se tam kvůli tomu štrachal, když jedeme na ta čísla:-)). Vlk

Anonymous said...

Ahoj,já si myslím,že šípkáč zaslouží hodnocení 9,mě to třeba nepřijde,protože šipkáč je to co mě sedí,ale jak jsem v tom videl lidi,jak se v tom trapi,tak bych to dal za 9,ať lidi mají něco pěkného do deníčku :D Tomáš Reich

Anonymous said...

a není podivné, že amnesty direkt a šípkáč mají stejné číslo?? a co knoflíkovka?
a když bude smyčka 6+, tak biskupové jsou 7-? a tím pádem jsou stejně těžcí jako protažený obličej, nebo tanga?
šípková růženka

Mrnda said...

Těžko srovnávat Hrad a Nad Propadáním pro naprostou odlišnost struktury šutru, sklonu a podobně...Asi si to budeš muset vylézt=)
Taky bych moc nerad, aby se ty cesty nelezly. Myslím, že jsou často i hezčí než ty nahoře, jen se tam lidem prostě nechce chodit...

Anonymous said...

Mohli bysme tam Nad propadanim udelat na jare malou brigadu, ocistit ty cesty, upravit pristup atd..
Pok

Mrnda said...

Uz me to taky napadlo a rothodl sem se, ze az bude hnusne v zime o zkouskovem:), tak tam zajedu s kartacem a trocha pomuzu te plotne. Kdyby se zkulturnil pristup, bylo by to vice nez epesni, ale to je asi prace po kokot a vyzadovala by hodne lidi (nake drevene klady jako schody treba, aby to tak neklouzalo).
P.S. Nevim jesi se o tom vi, ale karabina ve slanaku Obliceje a Digiholky se nezavira:(
Jo a Vlku? Co ta mala vezicka vedle?? Uz si to vylezl?

Anonymous said...

Kluci s těmi řečmi opatrně, jsme na výjimku v NPP:-), budování masivních přístupů z klád asi moc nehrozí a Mrndo neboj rok 2010 to jistí:-). Vlk

Anonymous said...

Aji řetěz do Agregátora by to chtělo a možná převrtat 1. borhák, teď se blbě cvaká...no tak si tam Mrndo uděláme někdy romantický výlet
Pok

Anonymous said...

ono by tam stacilo natáhnout kus lana mozna...
Pok

Anonymous said...

když vezmeme knoflikovou valku,tak si myslim,že je znich (Šipkách,amnestie)je nejtěží,ale není to takové peklo jak to vypadá,stačí si to vymyslet.Tomas Reich

Anonymous said...

JAsně, žádný klády. Řeší to tam to lano co tam mívají jeskyňáři. mára

tah-sha-tunga said...

Vlku, si asi nepozeral tie tabulky, čo som vytvoril, že? Tak napr. za Amnesty 8+/9- tam sú 4 ku 3 za Amnesty 9-, Amnesty direkt je tiež v prevahe 9- voči 9-/9. Okrem toho mi príde, že je blbosť dávať Amnesty direkt narovnako so Šípkovým králem.

Ďalej, čo sa týka sedmičiek, mám za to, že by mali všetky ísť o pol stupňa dole, tj. Jarní deštík, Neznámá direkt, Výlov na 7-, Vosí rojení, E 55 na 7, lebo potom to bude príliš lacný skalp (dané číslo za danú cestu).

Idaho by malo ostať 7- ...veď na ten pilier je to za 5 a potom to je len o 1 kroku (narozdiel od pravice, kde treba makať od začiatku).
Protažený obličej u mňa stále 7-, Sto roků 7 a ok, Digi-holka teda 7+/8-, ale vlkovi sa to páčiť nebude :D

Anonymous said...

Nemám důvod se dívat na něčí tabulky, mně zajímají jednotlivé názory a z těch si to skládám, píšeš tady u AI 7 ohodnocení, já jich mám zapsaných taky sedm a vychází mi to napůl, u direktu je převaha k těžšímu, ale to neřeším:-). Jo a k těm sedmičkám, řekl bych jak která, podle toho, co píšeš je vidět, že jsi silný, ale s kolečkem, zrovna o E55 si moc nemyslím, že je to jedlá 7 a převažují názory, že je to kapku těžší, někde okolo 7+ to bude, to mi věř. Stejně mi nezbude, než si těch pár cest, kde se neshodneme prolézt, naštěstí se to nebude týkat oblastí jako je Sloup, Bajerka a Holštejn, kde mám osobně celkem jasno, protože ty cesty často lezu, naopak veselo bude někde u Žlebů a hlavně v Josefovském, kde to lítá jak hadr na holi:-).Vlk

tah-sha-tunga said...

Tak ta "něčí tabulka" bola vytvorená na základe toho, čo sa písalo v tej predošlej diskusii, tzn. názov cesty - mená - čísla ...okrem iného je robená podľa tej Tvojej prvej, len s tým rozdielom, že tam nie si ako navrhovateľ uvedený iba Ty.

Čo sa Amnesty direkt týka:
vlk, Vilém, ja a Leoš hlasujeme za 9-
mrnda, Petříček a Tomáš Reich za 9-/9
...tak neviem, kde si vzal to, že ťažšia ma viac hlasov.

Silný (na sedmičky) možno som, ale aj tak si nemyslím, že by bol Výlov 7, E 55 7+, etc ...iba, že by si chcel kras zmeniť k obrazu juhoeurópskych oblastí.

Anonymous said...

možná by nebylo špatné si říct, kam to má směřovat, pro mě sou třeba standarty výlov 7-, první(podhradí) 7, jasná páka 8-, růženka, anarchie 8 a dyž se s těmito cestami hýbe, tam, nebo tam, tak by se měli posouvat všechny cesty v dané klase....tedy, chce se aby klasa byla trochu tvrdší a nechat dost cest dole a ostatní přiupravit, anebo poslat cesty na evropskou pouť a lehce je pozvedat, nebo prostě jak???
pak bych dle prvního názoru hlasoval třeba víc pro zachování těch 7- nad, u propadání....nebo v druhém případě o jejich zvednutí o toho pul stupně....myslím, že obdobně to platí i pro "trojlístek" na hradě....asu

tah-sha-tunga said...

btw, este jeden názor z vonku:

12:38:45 PM hooger: pocuj, ako na nahodneho okoloiduceho, mam na Teba jednu otazku :}
12:39:18 PM hooger: je podla Teba E55 za 7, alebo by sa nemusela hanbit ani za 7+? :}
12:42:25 PM FrohnRichard: hmm
12:43:26 PM FrohnRichard: ked to porovnam so Skalkou, tak mi to vychadz narovnako ako 7 na Skalke
12:43:52 PM FrohnRichard: ale podla mna by sa za 7+ nemusela hanbit
12:44:14 PM FrohnRichard: liezol som aj daleko lahsie 7
12:45:23 PM FrohnRichard: ale zase ked to porovnam so 7 na Klajde ... tak tam teda sedmu jednu ani nezkrokujem a druhu nemam v kuse
12:50:15 PM FrohnRichard: osobne by som som jej dal 7
12:50:59 PM FrohnRichard: prijde mi ze tam idem vsetky kroky na istotu a na pohodu
12:51:13 PM hooger: btw, kolko merias? 178, ci tak nejak?
12:51:39 PM FrohnRichard: ja mam 174-175

...tož tak ešte z inej strany.

Anonymous said...

Souhlasím s Asuárem, že by bylo vhodné dát tomu nějakou koncepci:-). Určitě by bylo fajn u jednotlivých oblastí sepsat nějakýkrátký text, jak se tam klasa utvářela, kdo kdy a jak...říct jakým směrem by se to mělo dále ubírat...stanovit nějaký vzorový cesty v dané oblasti a od nich to odvíjet...
Pok

Anonymous said...

přesně tak!

Anonymous said...

No myslel jsem, že jste si nějakou tu předmluvu v průvodci četli, ale budiž ještě jednou. Původně stejně jako všude okolo(výjimka třeba Vysočina) byla v Krase klasifikace Welz., proto ta římská čísla u hákovaček, s nástupem sportovního lezení a mladé generace (v tehdejší době)se čísla změnila na arabská a volně přelezené či nově vznikající cesty v té době byly hodnoceny klasifikací, která se vyvíjela souběžně s UIIA, ale byla poněkud tvrdší, zejména v 6 a 7 stupni, čím vyšší stupeň tím více se to blížilo UIAA, to byl stav do začátku 90.let, pak přišla další parta mladých v čele s Bulharem, která začala dělat jednak cesty shora (do té doby ze spodu) a druhak poněkud změkčila klasifikaci a tak se tu v 90.letech motaly vedle sebe dvě klasifikace bez ladu a skladu. To jsi musel vědět co lezeš a od koho,aby sis náhodu nenaběhnul. V roce 2002 jsme učinili první pokus tyto klasifikace přiblížit sobě a odstranit ty nejmarkantnější rozdíly, které byly a které jsme si jak kdo pamatovali s tím, že klasifikace zůstala trochu tvrdší oproti standardu na západě. Teď mám představu, že by se to mohlo doladit (spousta oklouzaných cest zůstala na původní, některé novější cesty mohou být trošku ulítlé, něco se někde vylámalo takže je to buď těžší nebo lehčí, na něco jsme zapomněli apod.)při zachování poněkud tvrdší klasifikace než je v civilizovaném světě zvykem, takže rozhodně se až na výjimky nebude markantně zvedat a mnohdy se upraví + - aby si cesty vedle sebe odpovídaly a nebyly třeba opačně. Takže si doufám už rozumíme.:-)). Vlk

tah-sha-tunga said...

"při zachování poněkud tvrdší klasifikace než je v civilizovaném světě zvykem"

Z toho mi teda vychádza, že tie sedmičky by sa mali nechať, ako sú. Alebo by napr. Výlov bol vo svete za 7+, preto ho dáme za 7? Ale opakovať sa už nebudem.

Koniec koncov, autorom sprievodcu si Ty, takže je to len na Tebe. Tu prítomní tie cesty poznajú a môže im byť jedno, aké číslo bude v knihe, lebo sú na kras zvyknutí. Bude to skôr vodítko pre "cudzincov"...

Anonymous said...

dobře vlku, prosím řekni standarty pro rudici a různou klasu (aspon tři cesty) a pak si budem stoprocentně rozumět...dík
asu

Anonymous said...

amnesty si myslím,že je aspoň 9-,8+/9- si nemyslím že to jo,a kdyz dás amnesty 9-,tak direct musis dat 9-/9 jinak to nejde,nebo dat obě za 9- :-) Tomáš Reich

tah-sha-tunga said...

...a Fiesta je potom 9-/9, pomník 9-, dotek 9-/9, král 9, větev 9+, válka 9/9+, že? :}

Anonymous said...

a Dekadentní 9plus

Anonymous said...

tak! a Možnost volby 9+/10- :D

Anonymous said...

Ja uz se lekl ze se na agregator zapomelo :)
S

Anonymous said...

Zde je několik standardů: Provokace 10-, Ztopořená větev 9/9+, Král 9-/9, Fiesta 9-, Jasná páka 8-, Nová pravice 7, Direttissima 7-, Outsider Waltz 6+, to stačí ne?:-)) Vlk

Anonymous said...

taže tvrdší verze...
jo a dvě cesty k dikuzi: nepřide vám vosol sobě stejně těžké, nebo težší naž anarchie, jeliž?
asu

tah-sha-tunga said...

Asi ani nie - Vosolsobě máš jeden mrdlý krok, ku ktorému vedie nie až tak ťažké lezenie, v Anarchii je mrdlých krokov niekoľko a hneď posebe (a to, že sú na začiatku, na vážnosti danej situácie len pridáva :}

btw, pekné štandardy...

Anonymous said...

Mě přijde vosol za 8-. Anarchie je podle me za 8 (i když mi me moc nesedí), pro delší je to těžší, protože většina menších stejne použuje ten nástupový šutr...
Leošák

Anonymous said...

Jo, jenže se šutrem je to jako bys to nevylezl, to si tam vem rovnou schůdky nebo žebříček, některé móresy jsou opravdu fascinující, za chvíli se budeme bavit jestli má být šutr jen deset centi vysoký nebo může být 20, prostě klasifikace má být bez umělých pomůcek a kdo si něco přidá, nalhává si jen sobě.:-))PS: Proto si myslím, že snese to lomítko, kratší si to kidně napíše i 8+, protože mu to tak přijde a delší klidně za 8. A Vosol, je klasický v... něco jako Růženka, obě jsou porovnatelné, s tím, že přece jen Vosol má poněkud horší nástup než Růženka, obzvláště, když ho lezeš přímo stejně jako Páku a ne zleva:-). Vlk

Mrnda said...

Vlku ja si myslim, ze z nas uz nic chytreho nedostanes...ted uz je to jen na tobe. Co Bajerka?:)

Anonymous said...

a co "konečné" zhodnocení Rudice?

Anonymous said...

Víte co to dá práce nadatlovat vše do počítače, už jsem začal s Bajerkou, Rudice jsem plánoval ukončit zítra a dát nějaké závěrečné resumé, to víte i já musím občas pracovat:-). Vlk

tah-sha-tunga said...

Ako vidím, nedočkavých je tu viac :}

btw, Leošáku, to si nemohol myslieť vážne! Takto "po ránu" to bolo dosť silné kafe, ale aspoň to tu opäť ožilo :} - "vosol ze 8-" (keď Růženka je za 8) alebo "pro delší je to těžší" ...no, mám pocit, že toto je skôr jedna z tých ciest, kde je výška výhodou, nie naopak (že, Vlku?), len to treba asi vedieť aj využiť.

Anonymous said...

Rozhodně u obou - Vosol i Anarchie je výška výhodou:-), ti co to přelezli s kamenem v nástupu, ať si napíší nulu:-)). Vlk

Anonymous said...

Myslel sem že pro delší je těžší horní boulder v Anarchii a pro menší zase ten nástup. A to Vosol mi sedlo, boulder mi neprisel rozhodne tezsi nez v Ruzence. Tezsi nastup nepocitam, sklepne se do nuly u prvniho Bh. Ale ve Vosol se zase leze víc tezsích metrů, ale mi je to putna:) nechtel sem zase rozpoutat diskusi.

Anonymous said...

Leošák

tah-sha-tunga said...

Prečo nie? Veď je to práve diskusia a "konflity" názorov, čo posúva ľudstvo dopredu :}

btw, keď si ten horný boulder v Anarchii dobre vymyslíš, ide to absolútne v pohode a aj tam je tá výška výhodou :}