Nejstarší průvodce na Moravský kras

Tak se to konečně podařilo. Po několikaměsíční pátrací akci jsem dnes konečně držel v ruce nejstaršího průvodce na Kras, a to spisek s názvem Kletterführer durch die Rabensteinwand (Stierfelwand) bei Brünn od autorů Krammmer, Czerny a Wagner, který vyšel v roce 1938 jako příloha časopisu Bergwart.

Pátrání probíhalo na více frontách (Blanenské muzeum a archiv, Brněnské muzeum, Celofán, MZK, Vědeckou knihovnu v Olomouci), až jsem nakonec uspěl v depozitáři Národní knihovny v Hostivaři. Byl to dobrý pocit držet v ruce křehký a útlý svazek...no a po vyplnění badatelského listu mi paní knihovnice průvodce okopírovala a vy se můžete těšit na zajímavé čtení (až se tedy prokoušu švabachem:-).

Stručné shrnutí:
32 stran, 6 stránek zabírá předmluva, jeden schématický nákres Josefovského údolí, 3 podrobné nákresy skal s cestami, kterých je v průvodci podrobně popsáno 19.


radost badatele

složité procedury...

a už to jedeee...

a ukázka z průvodce:



Býčí skála

Modrý rys

Krkavčí skála

11 comments:

Anonymous said...

Luxus poku, díky za osvětu:)
Leošák

Anonymous said...

su zvědaf co zajímavého nám řekneš, cest hlavně na krkárně vypadá dost! asu

Anonymous said...

to je krása, někde ve slujích duše jsem pocítila plamen vědecké vášně, při ném zaměstnání ve výzkumu již několik let nevídané
názvy cest na krkárně je radost číst
bádání zdar ver mg

Anonymous said...

respekt! čaj

Anonymous said...

Berg Heil. s

Anonymous said...

takže ty máš Badatelský list!? úžasný
Sarka

Anonymous said...

Sarko, co je na tom uzasneho?
pok

Anonymous said...

Na Krkavčí snad byla vyhlídka se zábradlím nebo co...

Anonymous said...

jojo, mozna i Altanek, popisuji to jako Gloriete
pok

Anonymous said...

no já jsem ho nikdy neměla, přišlo mě pěkný být badatel S.

martan said...

Gratulace! Kurnik, tenhle článek mi unikl, asi zkusím nějakou RSS... :)