Cyklistika v Brně

Využiji tenhle prostor mimořádně k něčemu jinému než k psaní o lezení...řeč bude o cyklistice, néé o té turistické, ale o používání jízdního kola jako rovnocenného dopravního prostředku na cestách do zaměstnání, na boulderovku, do školy, do hospody...

Nastalo jaro a spousta brňáků si určitě jako každoročně povzdechne, že s ježděním na kole je to v Brně dost na hovno. Chybí promyšlená koncepce podpory cyklistické dopravy, chybí kvalitní a bezpečná infrastruktura pro cyklisty, pozemní komunikace jsou uzpůsobené potřebám automobilistů atd atd a tak raději jezdíme autem či koupíme šalinkartu a jezdíme šalinou...a přitom by to nestálo ani moc peněz a Brno by se mohlo přiblížit ke stavu, který je v mnoha evropských městech normální - kdy jízda na kole není adrenalinovým bojem o přežití ale levným, zdravým, rychlým, zábavným a bezpečným způsobem dopravy...no nic, momentálně se v Brně zpracovává generel cyklistické dopravy, tak snad z toho vzejde něco smysluplného...
No a ty, které zajímá problematika nejen cyklistické dopravy ve měste bych rád upozornil na následující akci:

V rámci festivalu Jeden svět 2010 bude opět v Brně promítán film Auto*mat a to v pondělí 29. března 2010 v 19:30 sále Břetislava Bakaly. Po projekci bude panelová debata za účasti:

  • náměstka primátora města Brna Martina Andera
  • dopravního projektanta Adolfa Jebavého
  • zástupce Brna na kole o.s. Víta Moštěka
  • představitelů pražské iniciativy Auto*Mat

8 comments:

Anonymous said...

to je agitka pro zvýšení počtu úředníků???
ne, jen ať se to dořeší!
asu

Anonymous said...

No tak si myslím, že od Amsterodamu nás liší trochem ty kopce. Už to vidím jak si pašáci zadivočí po 8 pivech na kole kopcem do Kohoutovic :)čaj

tah-sha-tunga said...

Hermann Buhl stajl... :D

Anonymous said...

to je Čaju rozšířený mýtus s těma kopcema...existuji mnohem vice kopcovita mesta, kde se kolo pouziva mnohem vice jak v brne...ono hlavni veci pro podporu cyklistiky neni ani tak rovinaty teren, jako pocit bezpeci...tzn. infrastruktura "pratelska" pro cyklisty...
Pok

Anonymous said...

"Infrastruktura přátelská pro cyklisty"? Tak to si budeme asi muset počkat. Do té doby jedině s helmou, aspoň metr od kraje, ať je kam uhýbat a mezi ostrůvkem vedle sebe nikoho nepustit. Jinak v sobotu u Pepka iron mejdan - otvírání skal!!! Willhem

Anonymous said...

hmm, bylo by to pěkné...do této problematiky nevidím jak ty,jen jsem to nadhodil...a kde to teda vázne? malé lobby na kraji, peníze - dotace od EU? rozdělovaní dotací od města? nevhodná dopravní infrastruktua Brna? Nejsou vypracovány plány na rozvoj cyklostezek? čaj

Anonymous said...

Jel jsem minulý týden po Brně z práce a zrovna pršelo. Přední kolo mi při objíždění překážky uvízlo v podělané koleji pro šaliny a natáhl jsem se na silnici. Samozřejmě za mnou jelo auto, byla špička, a zabrzdilo mi tak 10 cm od hlavy. Paráda. Radní, už se vzpamatujte a přestaňte financovat hovadiny a investujte, kde je třeba!

RicharDW said...

Je fajn, že město razí zelenou politiku a sám rád na kole jezdím. Nesmí tím ale trpět ostatní segmenty dopravy. Třeba taková mezinárodní přeprava zásilek hodně směřuje přes Brno směrem na jih a dál a tak mi tam řidiči už dost často nechtějí ani jezdit. A to je pochopitelně problém.