Veliká Morava

Zatímco Kyborg, Jitrnica, Mrňa a spol. plnili své lezecké deníčky rakousko-dunajským vápencem, já se v sobotu vydal na pěší výlet k lomu Gabrielka, který se stal v posledních letech cílem kultivace. Místní lezci z Moravské brány znovuobjevili, zrestaurovali, odbahnili a zajistili tuto lokalitu (více info a průvodce zde) a já byl zvědav, neb se nachází cca 10 km od Hranic, kde jsem vyrůstal. Vzal jsem tedy psa a vyrazil. Dokonce i lezečky jsem přibalil k jablku, třeba nějaká lehounká cesta půjde na sólo...

Dojmy: hafo udělané práce (ohniště, sanované vršky skal, 70 cest kvalitně odjištěných, památníček, pěkný průvodce). Bohužel kvalita skály není ideální (na sólo jsem se neodvážil ani do pětimetrových cest za 3). Lezení bude asi pestré, výška několika cest až cca 15 metrů. Pokud se lezec ocitne poblíž, tak to může být zajímavé zpestření od helfštýnských ploten. Oblast spadá do kategorie Hluzovský lom nebo Potštátské skály. 
Hlavní stěna
Pes na vyhrabávání ze závalů nutnou podmínkou
Dekadentní kout
 V neděli jsem se ocitl v klasické rozlízací jarní pískovcové oblasti - na Čertových skálách. Nohy unavené sobotním výletem odmítaly v rajbasech poslušnost (nutno říci, že i ruce - třeba takový Vildův převis, který jsem úspěšně zapytlil), ale i tak to bylo tradičně krásné. 
 
Čertovy skály v Sitařovém průvodci (19 cest v roce 1960, v současné době 113 cest)
V tohle jsem v prosinci ani nedoufal, paráda. Stavěcí cesta, foto David K.

Pimova cesta a David

1 comment:

phob said...

ty o, my sme meli jet v nedeli na certovky, a nakonec vyhral sulov :), jen maly error, ja nechal napriklad lezky doma, no proste blbec :)