Španělsko

Španělsko - květen/červen 2009

Momentálně se oba nacházíme v silné podovolenkové motivační krizi týkající se práce a priorit - holt to je úskalí mnoha podařených cest - a tahle byla vydařená. Popíšu zde pouze lezecké dojmy z oblastí, které jsme stihli navštívit...a zkusím jít pracovat...

Vilanova de Prades

Dírky, dírky, dírky, vše na slunci, rychle pryč...ocitli jsme se tam víceméně nezáměrně při hledání noclehu a když už jsme tam byli, tak jsme to prubli...nebyli jsme sice v dle průvodce nejlepším sektoru, ale to je fuk, charakter cest mě totiž vůbec nezaujal. V kempu ve vesnici se dá koupit bomba do vařiče.
Dírky, dírky, dírky, dírky

La Mussara

Tak to bylo jiný kafe! Naprostá pohoda - ubytování u refugie v borovicovém lesíku za 4,50 na osobu, studánka s pitnou vodou u skal (sektor TV Crags), uvolněná atmosféra, nádherné lezení - klasické linie - spáry a kouty, no zůstali jsme zde 6 dní a ani se nám nechtělo pryč. Naprostá většina cest byla nádherná, jsem nevěděl do čeho nastoupit dříve, což elegantně vyřešilo můj motivační problém s těžšíma cestama, do kterých jsem se po několika neúspěšných OS pokusech v 7a a více ani už nepouštěl a ani to nevadilo...
Mega klasika El Canto del gallo, 6c+ - to wall climb or to bridge?

TV Crags

Za zmínku stojí naše návštěva sektoru Les Campanilles - 40 minut přístup korytem potoka, cesty dlouhé 30 metrů, obtížnost od 6b. Podařilo se mi Katku nalákat na to, že skála bude dle průvodce celé odpoledne ve stínu a tak jsme se v poledním vedru doplazili pod skálu, která hrála na slunci všema barvama a stíny místo aby se prodlužovaly tak se naopak zkracovaly...hm, holt jsem si spletl symboly v průvodci a očekával nás klasický sun trap. Katka odmítá lézt, aspoň mě ale jistí a i přes to vedro je lezení supr. Zvláštností stěny je to, že těsně před výlezem ze všech cest vás čeká setkání s převislým bříškem (tzv. scoop), kde je většinou obsaženo i klíčové místo. Jak píše průvodce: "each encounter with this scoop is a puzzling and tricky as the last, but all are entertaining." Ano, je tomu tak, mohu potvrdit! Zde jsem se tak nějak hecl do pokusu o 7a (Maredajilla - 3 hvězdy v průvodci) - po dlouhém úsilí jsem cvakl první nýt klackem ze země, abych k němu posléze vyšplhal po laně a expedičním způsobem se dostal k druhému nýtu, ve kterém byla prozřetelně umístěna karabinka na slanění pro zoufalce mého typu. Ano, opět jsem byl utvrzen, že cesty začínají na 7 nebudou hitem tohoto výletu. Katka si navíc v cestě Amor Vertical porouchala rameno ...... ale mě se ten sektor přesto dost líbil a pokud jste ranní ptáčata, tak se tam rozhodně vydejte!

Siurana

Slavná Siurana nás lezecky trochu zklamala, okolí však nádherné, přehrada na koupání perfektní. Lezli jsme akorát v sektorech Can Gans Di Onis (kde se nachází mega krásná cesta Massa Temps Sense Pianno - povinnost!) a v Can Marges (dírky, dírky, dírky). Ostatní sektory byly buď moc těžké nebo příliš na slunci.

Arboli


Posledním lezeckým cílem se stala stěna El Falco v Arboli - dle průvodce jedna z nejlepších skal v celém pohoří Prades - a opravdu - cesty až 45 metrů dlouhé, od 6b do 7b. jedna hezčí jak druhá. Do 14 hodin je zde stín, takže zde náš tým El Rapido stihl pouze 3 cesty, a pokud bych se chtěl někdy někam vrátit, tak tohle je žhavý kandidát. Naprosto nádherné lezení!

Celkový pohled na stěnu - foto je oskenované z průvodce


6b+, 45 metrů v kuse, nekonečné

Jedna z nej linek stěny - oranžový kout Pa ella y pa los guiris (7a+)

Pa ella y pa los guiris a lezoucí mnich - oskenováno z průvodce

Albaraccin

Oj, kouzelné to místo, tam by se mělo vyrazit na dýl. Neskutečné moře bouldrů na červeném pískovci všech tvarů, lezení naprosto různosrodé, dopady parádní, dostupnost bezproblémová. Okolí - přírodní rezervace, nádherná středověká vesnice. Potenciál pro nové bouldry asi nekonečný. Lezl jsem zde jeden den s grupou Španělů, netuším co jsme lezli a kde jsme lezli, bylo to jednoduše dokonalé. Společně s Castle Hill řadím toto místo mezi to nej, co jsem při boulderování zatím navštívil.

Mrkněte na http://www.youtube.com/watch?v=uuCRUkXMLE8

A pár fotek:

13 comments:

Čaj said...

POrej nej bouldrové oblasti jo? A co Blanenské bouldery? Na to jsi zapomněl?

Mrnda said...

A podle čeho jste lezli? Myslím průvodce?

Anonymous said...

PRES NET (rockfax.com) jsem koupil pruvodce na Costa Daurada (rok 2002), ktery obsahuje vyber tech nejzajimavejsich oblasti v Sierra de Prades (la Mussara, Mont-Ral, Arboli, Siurana, Montsant, Vilanova de Prades, La Riba, Cogullons a Margalef). Ani ty oblasti nejsou kompletni,v pruvodci jsou vybrany jen ty nejlepsi sektory (celkem to ma 176 stran a obsahuje to cca 1000 cest). Uplne v pohode se podle toho orientuje, fota, nakresy, doporuceni, mapy...fakt dobry pruvodce.
V Albaraccinu jsem jen tak lezl

Pokac

Mrnda said...

jj, ma to takovou tmave modrou obalku a je na kridovem papire...pomerne netlusty? cena cca 40€.
Lezli jsme asi podle toho stejneho. Akorat z Arboli tam myslim nebyla ta vez ale jen road crags. Kupovali sme ho v Tarragone bo tak nak. Supr trip:) Pekne cile. Dycha na tebe to co vidas v tech videiich z netu....pekny!

Anonymous said...

El Falco tam je, na strane 91-95, ale taky jsem to objevil až den před koncem lezecké části tripu...člověk by tam mohl strávit tyden:
seznam vsech cest zprava doleva:
6b,6a+,6b+,7b,8a,7b+,7b,7c+,7b,7b,7a+,7a+,7a+,6c+,6b+, 6b+,6c+,6c,6b+,7a+,7a,7a+,7b,7c,6c,7c+,8a

skoro všechny maji maximalni pocet hvezdicek a mnohe z nich jsou dlouhe 30m a vice, mirne previsla ci kolma skala, supr vyhledy...nejlepsi sektor co jsem tam videl, Caj muze potvrdit, byl tam loni
Pokac

Lucka said...

Super, úplně slintám!
Akorát ty ramena sou mršky :)
Já už chcu taky na rocktriiiip!

Pøk said...

Doplnil jsem tam fotky El Falca z průvodce, mrkněte na to, je to fakt skvělá stěna

Čaj said...

Joo El Falco je dobrý. Ideální destinace pro 7A lezce. Čitelné kroky v oranžové skále v kolmém.Cesty jsou docela lezitelné na OS, jedná se často o silovější kroky a vyrovnané 30m lezení. Dokonce jsem tam měl nejblíž k OS 7B+, když jsem blbec už v lehké traverzoval k jinému slaňáku:-))Pešek

Anonymous said...

Dobrý retro...
a ten Albarcín vypadá skvěle, tam by se dalo pozevlit...
Tak vzhůru do práce, Poku, dovolená včudu...:)
mára

Anonymous said...

Paradni Poku, videl bych to na pozdni podzim, jestli tam teda neni moc kosa. Bych si od tebe kdyztak pruvodce ofotil. Zeby par Plznicek jako vyraz diku potom?
S

Anonymous said...

Straces, takze se chystas po lete domu?
pokac

Anonymous said...

mno snad aji jo, neni tady skym ty moje sestky lezt
S

michal said...

Taky se letos už těším na dovolenou. Tak nějak mám pocit, že si ji celá rodina zasloužíme. Před třemi roky jsme založili rodinou firmu a pak to dopadlo tak, jak to dopadlo. Covid, uzavření, gastro šlo do háje... No, tři roky jsme se nezastavili a teď máme pořád před sebou spoustu práce. Ale letošní Španělsko to jistí. Už máme dokonce uzavřené i cestovní pojištění, tak je asi nejvyšší čas začít panikařit? :D