Údolí Svitavy


Nevím jestli to znáte...ale jedete tak po práci odpoledne do Krasu a nechce se vám do Krasu... Sloup vedro, Holštejn těžký, Žleby nechce spolulezkyně Šára, Rudice vedro, Bajerka divný... a navíc chybí jaksi motivace zkoušet těžší cesty... a tak ještě v Lipůvce zběsile listujeme průvodcem, zda tam není skrytý nějaký poklad... a je to tam! Skály v údolí Svitavy ve svazích před Blanskem. Pouze slovní popis a naprosto nepoužitelná mapka... parkujem tedy u odbočky na Olomoučany, podejdeme železniční trať a ve vycházkových skandálkách se brodíme svahovou džunglí a dloooouho hledáme něco, na co by se dalo lézt...



A pak se mezi kapradím zaleskne nýt, krásný, nový...zřejmě jsme našli skálu Mezi Tunely... tak vylezeme všechny 2 cesty (překvapivě krásné pohyby, perfektně odjištěné cesty ukončené prasečákama)
wow, první skála nalezena
a první cesta vylezena (Podzimní, 5+)
druhá cesta je již náročnější (název Osma, 8-)
No ale podle průvodce mají být na tomto břehu skály dvě! A navíc je tu prý někde Výrova skála, která má 35 metrů a tak ji hledáme... no, nakonec proklínáme Vlka a končímě ve Svitavě...
Rivercrossing


Bridge bouldering, ještě že má tričko Mejcupu
Je půl sedmé a my jsme se ocitli v sedákách na hlavní silnici do Blanska a bosky se tam motáme s průvodcem. Doufáme, že kolem nepojede někdo z Krasu. Nakonec volám Haveláčovi, který zná všechny kvaky, Výrovu skálu nalézáme a je to velká paráda! Pokud se proderete na polici takovou lámavější pětečkou (odjištěno borháky), tak naleznete nový štand a otevírá se vám pěkná horní partie skály s třemi zajištěnými cestami (zleva obtížnost 5,7,8). Stihli jsme jen Bubo bubo (D. Kříž, I. Myslivcová, klas. 7) a byli jsme fakt spokojení. Velmi pěkné lezení, navíc nahoře je lavička, vrcholová knížka a krásné výhledy. A my máme Berg Heil - můj první v životě!!!

 

....
Pok: "Já to lano hodím dolů, jo?"
Šára: Poku, ale to byl můj batoh!
Pok: Ehm, sorry:-)))

...
Šára: Hodíme to lano dolů? Neskutálí se to až do řeky?
Pok: To je v pohodě...
Pok: Ty vole, to nabralo nějakou rychlost! To skončí v řece!

U auta
Šárka: My jsme tam zapomněli lano!
Pok: Jdu pro něj

7 comments:

honzacuma said...

Ahoj Poku, super počtení, děkuji! Škoda, že si nezavolal, popsal bych ti přístup :-) Dokonce mám i "průvodce" Jo a ta nejpravější cesta je za 8? To mi moc nepřišlo... Měj se Mek

Pøk said...

ahoj, no ja nevim, my jsme lezli jen tu prostredni a mysleli jsme si, dle poradi cest v pruvodci, ze to je Bubo bubo a vedle bude ta 8. Jak to je teda?

Mauglan said...

Dle Křižíka je ta cesta vpravo za 6c

Pøk said...

dik za info, v tom novem pruvodci je napsano 8, ale urcite to pujdem jeste zkusit, vypadalo to pekne. Ta prostredni myslim bude tech 7

honzacuma said...

No mě přijde ta prostřední z nich nejtěžší. Myslím, že u třetího. Ale lezl jsem to minulý rok...

Pøk said...

no ja lezl jen tu prostredni a je tam boulder kolem druheho a dal ke tretimu...na OS jsem na to vejral jak puk, ale kdyz jsem zjistil, kde jsou jake chyty, tak to kolem te 7 asi bylo, ale co ja vim, kazdopadne je to pekne

Mrnda said...

No dobrý:) A stojí to fakt za to? Nebo je to taký pokus o romantické objevování skalek, ale na misto mor. pisku tak v Krase? Trošku si mě nalákal...