Úprk


nad Levým Břehem temná oblaka sportovních ambicí a mága
Úprk z města a snaha o nalezení lezeckého vyladění - po roce opět na písku... Herr Louka projevil přání navštívit Sasko a já zavětřil šanci stát se spokojeným druholezcem a mrknout se do cest, na které momentálně nemám moc sil...

Po cestě stavili jsme se do Labáku, prý se rozlézt...Gilotina a Supové Mexika, na druhém konci mě to začíná bavit...

















































































































































































































































































Bivak
Nějak nás to ale táhne pryč, více do klidu a tak prcháme dále, do malebného Velkého Čandu a panoramatického bivaku u Keinsteinu... Jsem zde již po třetí a rozhodně ne naposled. Jaký to rozdíl od parkoviště nad Kosťou. Nad hlavou černý čáp, písek pod hlavou a výhledy jak kravík... jsem asi romantik. Ubytujem se a jdem omrknout Teichsteinwächter. Pod skalou štěká Betyna... a na skále Rampík v čele gardy matadorů z VHS...
panoramatische Bivak
panoramatische Bivak

Zschandkante
A od té doby jsme jen lezli, smažili se na slunci, spokojeně popíjeli pivko a poslouchali historky... přesně takhle jsem si to představoval... Louka byl nezastavitelný, vylezl vše, co jsem mu ukázal a já za ním spokojeně vlál... následující text je možné brát jako seznam doporučených cest...

Teichsteinwächter
Zschandkante (VIIb, Paul, Ludewig, Grünberg, 1969)
super odjistitelnym rajbasoidem se dotrmacíte k boulderu za jednoprstové dírky, což může překvapit... cestou nádherné výhledy. Výlezový žlábkospárek je zajímavý, ale perfektně dojistitelný.

Sandsturm (VIIc, Günter, Oertl, 1971)
pěkné a dobře odjistitelné lezení, i když trochu ošlapané, blbě se cvaká druhý kruh.

Gelegenheitskauf (VIIIb, RP VIIIc, Arnold, Ludewig, 1980)
Louka nelenil a hned se vrhl do téhle stěnovky přes tři kruhy a v OS spadl metr od konce...supr výkon, já na druhém seděl několikrát. Sice to nemá hvězdičku, ale je to docela pěkné a namáhavé.


Sandsturm
manévry na Teichsteinu

Sviňátka v pískové peci
Goldstein
Tuhle monstr perlu nelze vynechat, doporučeníhodných cest je mnoho. My jsme si na rozlez vyběhli Direkte Südwand (RP VIIIa), což je naprostý kýč v kyzovité stěně, 45 metrů naprosté extáze....

Z dalších cest je možné doporučit Goldsteinkantu, SO Wand a pokud umíte spáry, tak samozřejmě Wahnsinnsverschneidung, ale na ten jsme si netroufli...
Goldstein z dálky...najdi 2 lezce
Alešiii, kde je další pěkná cesta?!?!
Z Goldsteinu po stezce dále dojdete k věži s krásným jménem Kaaba. Na ni vede další Arnoldova lahůdka, stěnovka Südostwand (RP VIIIb). Krásné stěnové lezení přes 2 kruhy vás dovede k boulderu, kde vyvalíte oči a prověříte pevnost prstů v dírkách. Těsně pod boulderem jdou dva tutové uzly (8 mm). Louka to smahl jak nic a já opět vlál... na dolez jsme se přesunuli ještě dále k Goldsteinsäule, na kterou vede Talkante (RP VIIIb). Sice hvězdičková, ale dost drobivá cesta. Krásné prostředí, krásné pohyby, ale ten materiál je v dolní polovině dost nekvalitní. A když jste v pevném, tak dolezete do takového rajbasu, že opět ...Louka přelézá a já vlaju... ten chlapec má tah na vrchol jak já na pivo do Zeughausu...

Kaaba
pod prvním kruhem Südostwandu (Kaaba)
Výhledy z Kaaby
A je tu další, poslední den a Louka chce více....
Alešiii, kde je další pěkná cesta?!?!
Blitzschlag
Tak míříme ke skupině veží u Lorenzsteinu. Jen Velký Lorenztein zabírá v průvodci 13 stran...je vedro, stěna je jižní, materiál černý...takže na rozlez jasná volba - Sommerwand (VIIb). V průvodci dvě hvězdy a je pravda, že je to fajná cesta, pěkně odjistitelná a v krásném prostředí. Opět vás čeká boulder v závěrečném rajbasu, který byl dříve psán za VIIc...no, stoupl jsem si na kruh, ale konečně jsem lezl na prvním konci:-)...Vedro z nás saje poslední zbytky sil, ale Loukovi stále zbýva dost odhodlání a na závěr naší rekreace ladně vyběhne Blitzschlag (RP VIIIc, Röthig, 1987), perfektní 2 hvězdičkovou stěnovku přes tři kruhy...naprosto dokonalé, vzhůru dolů na pivo!
sponsored by Kravík

5 comments:

Anonymous said...

To vypada na pekny vylet! Jizni steny, obdivuhodne, ja bych se v tom vedru rozpustil.
Petrajz

Pøk said...

Bylo trosku vedro, ale parada...a jak pak chutnaly piva, to bylo uzasne:-). A citim se konecne trochu rozlezeny...

Anonymous said...

Alesiii!?!?...tak tohle je stejně nejlepší:)

Leošák

Anonymous said...

Krása, Poku, na chviličku jsem se vrátil do krásných časů mládí...
Z toho vlání si nic nedělej. Vlání, konkretně jarní vlání, oslavuje Walda Matuška v písni Ráno. A veliký starobolševický (na rozdíl od současného neobolševismu) básník Vítězslav Nezval píše,
Nad námi vlála rudá vlajka čistá,
tot avantgardní lidské znamení... Kurva!
Služba škole, Celda :-))

mara said...

Jůůůů. Až jsem dostal husí kůži v teplém Las Palmaském ránu. Ještě si tam alespoň jednou zajedeš, něco ti vytáhnu :) m