Kršlenica

Není kras jako kras...V Pezinských Karpatech, ve svazích nad Plaveckých Mikulášem, malebné vesnici v Plaveckém Krasu, nachází se plotnová lahůdka s exotickým názvem Kršlenica. 
 
Kršlenica (foto Mario Repa, www.vivo.sk)
Ideální tip na italský typ výjezdu. Místní plotny mi připomínaly ultimativní rajbasy od mistrů na Sardinii v Punta Pilocca. Vápenec nádherně neolezen, cesty dlouhé, výhledy krásné, na jeden den dokonalá destinace (vyhnout se letním slunečným dnům je vzhledem k rudické orientaci skal nezbytné). Vzhledem k výskytu dalších oblastí v blízkosti (Alternatívna stěna, Deravá skala, Dobrá voda, Plavecký hrad - Blázon, Rozbehy, Kamenné) je možné v tomto koutě Slovenska strávit i pěknou vícedenní dovolenku...


Sedmičkový rajbásek a nádherná cesta Pytačky. Vlevo vidíme starý (první = předposlední) kruh v cestě Rolandova...ultimativní plotnová osmička, ve které jsem si málem roztavil lezačky. Nyní je luxusně přejištěná...pokud to tenkrát lezli pouze s těmi dvěma kruhy, tak klobouk dolů...
Danka kde jinde než u plotny
Pěkný sokolíkový kout, téměř třicet metrů šestkového lezení
Dejva elegantně vybíhá cestu Hradná platňa
Učeň Mates málem překonal učitele....

9 comments:

Anonymous said...

Ahoj, jde koupit/stahnout nejaky pruvodce na vsechny ty oblasti co si psal v clanku? Dik Tom

Pøk said...

AHOJ, NECO JE NA http://www.climb.sk/crag/show/42 JE TAM ODKAZ "OKOLITE OBLASTI" ...A pak je i pruvodce na Slovenske skalky a ten se da dokonce stahnout na ulozto

Anonymous said...

Ahoj Tome, napiš mi a něco ti pošlu.
Jinak Poku za dob, kdy jsme tam jezdili se Rolandka lezla pouze na ty dva kruhy a jsem rád, že ji mám takto vylezenou. To si jeden rozmyslel jestli bude padat či ne.
Nicméně klobouk dolů před vámi, mě by v tom počasí nikdo nahoru nedostal, my tam jezdili vždy na brzké jaro:-). Vlk

Pøk said...

wow, a dalo se tam neco zalozit mezi ty kruhy? a zas tak vedro nebylo, chvilemi, kdyz pofukovalo a bylo pod mrakem, byla temer zima na tricko:-)

Anonymous said...

Ne nedalo, lezlo se to pěkně kruh - kruh, byla to taková pískařina na vápně a tehdy tam nejvážnější cesta. To si umím představit tu zimu na tričko, to bych nedal, ani se nedivím, že se někteří občas podivují tvému vkusu, ale jinak fakt pěkná oblast i ty okolo:-).Vlk

Pøk said...

myslim ze bylo okolo 23-25 stupnu, fakt to nebylo tak hrozne, a vetsinou bylo pod mrakem...ale na jare to musi byt parada uplna, to je jasna. A ze ty mi zrovna rikas neco o vkusu, kdyz mi doporucujes skaly nad Vytoky:-)

tah-sha-tunga said...

Prvýkrát som tam tiež bol niekedy koncom júla a ak má človek šťastie na počasie, výborne si zalezie. Rolandova je výzva - dať to OS starým štýlom... :)

Pøk said...

no, ten stary styl...to je tezke s chladnou hlavou mijet borhaky:-) jinak na OS jsem zkolaboval v poslednim kroku , uz jsem absolutne necitil nohy:-))

Anonymous said...

Ahoj Vlku, muj mail je moga(tecka)tom@gmail(tecka)com. Diky predem :-)