Macocha a Rudice

Macocha

Och. V to jsem letos ani nedoufal. Stará cesta z roku 1944 od pana Plška (Vršek Macochy, klasifikace 7 či VA1) je po svém přejištění naprosto luxusní záležitostí. Tomáš domluvil povolení u Weissera (dík), sám však nakonec nemohl...Já celý týden sháněl spolulezce a nakonec jsme utvořili úderné družstvo s Haveláčem a Evou. Haveláč lezl tuhle cestu naposledy před 25 lety!
Celou cestu do Krasu mrholilo, takže to vypadalo dost bledě. Přece jenom jsme se však šli aspoň dotknout skály (no šli, nástup je v mokru dost o držku, takže jsme do jeskyňky tak nějak proslaňovali přes stromy) a ta byla SUCHÁ. Takže vzhůru do toho. První délka je traverz ke smrku, částečně po skále a částečně v mechu...žádná sláva, ale na rozhýbání a posbírání mincí z můstku dobrý. Štand u stromu a začíná lezení. Červená skála, nové borháky. Zpěv ze dna Macochy. Krásná expozice. Zajímavý kout a dolez po dunivém pilířku ke štandu. Haveláč dolézá za mnou a já se hned pouštím do nejtěžší délky. Luxusně zajištěný, ale lezecky těžký traverz kolem Ježíše mi dal hafo zabrat, dokonce jsem i trochu skákal do madla:-), ale pustilo to...pak leze Eva k Haveláčovi, Haveláč to vyhákuje ke mě a já vyvedu poslední rozbitou koutovou délku přes vrcholovou knížku na turistickou plošinu za focení blesků...Děcka za mnou postupně dolézají na vršek...Naprosto dokonalá cesta. Lezli jsme asi 3 hodiny.



V téhle stěně to vede

Eva na startu
Haveláč buduje 1. štand


Haveláč dolézá ke druhému štandu
a sbírá mince

Konečně lezení


Nejtěžší délka


Ježíš
a Haveláč

Haveláč měl vždy úspěchy u žen

Závěrečná délka


Rudice
A v neděli jsme jeli ve stejné sestavě do Rudic, děcka zajímalo, jak to vypadá v tom amfiteátru...S Evou jsme vylezli Smyčku a Agregátor (nějak to ztěžklo:-) a já pak zkusil novou cestu od Weissera v pravé stěně, název Náhradní program. Moc pěkná, silovější dlouhá cesta cca za 7+/8- No spadl jsem až nad 7. borhákem, škoda.
Klíčové místo Agregátora
Nástup Smyčky


Závěrečný převísek Smyčky


Nástup Náhradního programu


Fakt pěkná linka

3 comments:

Anonymous said...

Jen poznamka: ja mohl, ale spolulezec nemohl... T

Anonymous said...

Tome, ja bych ti zavolal, bo jsme byli tri, ale jsme nevedeli, zda vubec budem v tom pocasi lezt, a taky jsme chteli lezt vsichni akorat ten Vrsek Macochy..
pokac

Anonymous said...

Petre jasan, nic se nedeje, jen uprimne zavidim. Za pul roku vylezem tu druhou cestu a bude posekane. Zdar T