Venceremos

Došel mi mail od Vlka týkající se jedné z mnoha "luxusních" krasových cest - Starého kozla na Rorejsech, kterého mají na svědomí pánové Beneš a Dráb (14.9.9176)...túra je to hnusákovská, Berny to lezl a prý to nedoporučuje...

takže text mailu:

Až někdo bude chtít lézt Starýho kozla, tak posílám nákres z vrcholové knížky, protože jak u Weisserova Zobanova či mého průvodce je to špatně zakresleno. Originál se to leze od skoby šikmo doleva nahoru do díry k hodinám a od nich okolo pilíře z lokrů do jeskyně Malýho berana, kde je nýt s maillonou.

My to máme kresleno vpravo stěnou, to jde taky, takhle už to kdysi lezl třeba Barma, ale není to originál:-).

Zdar Vlk

zápis o prvovýstupu z vrcholové knížky

Jinak zajímavou diskuzi o starém kozlovi lze nalézt zde.

7 comments:

Anonymous said...

A to se Vlk ani nepochlubil, že přeběhl Aleluja jako srneček. Willhem

Anonymous said...

Na prvním?

Anonymous said...

Jo, akorát, že si to můžu napsat jenom jako Flash, protože v traverzu to hoši omágovali jak prase:-). Ale jinak to lze zajistit po dvou metrech friendy a čoky, až jsem přemýšlel, proč tomu Stoupa dával kdysi E5 - to byl důvod proč jsem do toho šel, abych věděl co je E5,v tomto ohledu mě to poněkud zklamalo, lezl jsem horší věci, takže mi to přišlo max. E3, prostě emocionální stupnice je vysoce individuální:-).Vlk PS: A Kozla jsem lezl oběma způsoby, to jen pro doplnění:-).

Anonymous said...

ale ten traverz zajistit nelze, nebo snad jo?
Pok

Anonymous said...

Ale jde, dával jsem si nad skobu asi metr frienda a čoka do spáry a pak do samotného traverzu čoky, je tam nějaká špička, která má nahoře spárku, takže když dáš čoka zprava doleva za ni(pozor musí mít tenký drátek)tak ti drží a kdybys hodil pendl, tak tě minimálně srovná a zpomalí, kdyby nevydržel. Ty čoky jsem tam měl snad dva, první byl po tom kroku od skoby vpravo za první odštěp a ten druhý zhruba o dva metry dál, dávaly se celkem v pohodě, protože tam člověk pořád dobře stojí, jen nesmí zmatkovat. Celkem jsem od odpojení od Berana do prvního štandu dal čtyři friendy a čtyři čoky, což je myslím dost jištění. Delikátní je akorát ten traverz do koutu, tím už je to ke štandu v pohodě.Vlk

Anonymous said...

su zvědaf jak se šediváku popereš s Kockou, ta aspoň mě přišla nejméně jistá....asu

Anonymous said...

Teď mám v plánu Macochu:-), ale po lezení na oblíbeném jihu mě ten šrot v Krase asi moc nemůže překvapit. S podivem jsem málem vysvištěl s lokrem v Kozlovi, když jsem přelézal ten průser - co už popsal Mauglí ve vrcholovce v nákresu-teď je tam dobrý pevný chyt, tam mi to přišlo víc nepříjemné než celé Aleluja dohromady, hever by to ale určitě spravil,celý blok pryč, pár tun dolů a bude to pěkná cesta, akorát turisti by se z toho racotu mohli po...:-).Vlk