Zimní Kras

A další skoro nelezecký zápis...co už nadělám. Vydal jsem se dnes z Adamova Josefovským údolím na obhlídku oblastí, ve kterých jsem ještě nelezl (kromě Kostelíka) - ano, jsem stále krasový kojenec.

Cestou na Krkavčí jsme vždycky míjeli Jáchymku, výraznou skálu s kundoidní jeskyní. Takže jasný cíl. Dokonce slyším cinkání karabin, nějací lezci tam lezou nějakou technickou cestu. Chvíli to pozoruju a neshledávám v tom nic extra zajímavého a asi by mě to takhle nebavilo. Ale každý má jiný vkus...Každopádně okukuju cesty, jištění a zjišťuju, že ze pár zajímavých cest tu na léto bude...

Pak jsi jdu doplnit základní vzdělání na Byčí skálu, omrknout ty Schody do nebe, které opravdu vypadají hodně lezitelně. A taky ostatní cesty mě zaujaly, hlavně teda názvy. Za všechny hlavně Soplivá zeleň...jasná podzimní destinace!

No a po cestě do Křtin se ještě zastavuju v Kostelíku, vytahuju lezečky a přelezu si tři bouldery...oooo, skála je o tolik lepší než chyty na umělých stěnách. Kostelík je suchý a dalo by se tam teď v pohodě lézt i s lanem, třeba někoho přemluvím:-)



A ještě historické okénko. Podařilo se mi zachytit RNDr. Rudolfa Burkhardta (v bílém kroužku) při průzkumu Rudického propadání. Mimojiné je to autor knihy Údolí Křtinského potoka v Moravském krasu a jeho jeskyně.

6 comments:

Anonymous said...

Je vidět, že se docela nudíš=) Nevšiml sis jestli už je přejištěná pravá poševní stěna? Vede tam ňáká docela dobře vypadající 8ma, Hyperborea myslím. A nevíte někdo jestli už jsou přelezené ty projekty vlevo od ní?
Tak brzké uzdravení prstů....

Anonymous said...

Čus ať už jsi kdokoliv:-)Pravá poševní stěna (hrana) je ozdobena starým piercingem - myslím že 5 rezavých kroužků, vypadalo to jako pěkná cesta. Vlevo od toho, více v pochvě, bylo nějaké novější jištění...
No nudím, to ani ne, mám teď akorát 2 takové duté dny: není sníh na běžky, v práci máme povinnou dovolenou, na stěnu nemůžu, tož chodím na výlety:-).
Pokac

Anonymous said...

Ted nevím, jestli jsi náhodou nemyslel levou stěnu, bo tam je nahore novy retez a pod nim je ze par cest, jedna ci dve mely novejsi jisteni...akorat ja nemam na Jachymku pruvodce, takze jsem se v tom moc nevyznal
Pokac

Anonymous said...

Nene, myslel jsem pravou, ty kroužky...de z nich strach=)
Sem se zapoměl podepsat...pardóóón
Mrnda

Anonymous said...

OS nebo smrt
pokac

Anonymous said...

Johoo, soplivá zele|ň je jedna z nej nej dekadence:) to se ti bude líbit. A v pravé poševní stěně je lezitelný ještě Hastroš, schválně, jestli se budeš báát:) mara