Na kamenech se strejdou a tetou Krkovičkovými

O víkendu jsem se poprvé v životě vypravil na festival...cílem bylo zaboulderovat na Boru a v neděli vylézt na Lucifera v Broumovkách...následuje pouze stručný fotoreport, průvodce na Bor i Ostaš ke stažení na purebouldering.com. ...

páteční cesta...ruce Barta?

Celá sobota mezi šutry na kopci. Pro Belmu i Šárku první opravdový bouldering. Až do příchodu studené fronty lezeme jak urvaní z řetězu.

Belminy nové zbraně

Šárčino první 6A na Meloun

pěkné šutry okolo Kapitána. Boulder Hranna je asi nejtěžší 5C, co jsem lezl

Na vršku kamenů nám mladé kuchařky vařily polévku z jehličí a párky ze šišek

Belma po náročném dni...vylezeno 11 boulderů

Sobotní večer v Teplicích má člověk dojem, že je zde celé Brno. V adršpašských hospodách narváno. Prší. Nedělní dopoledne se motáme po Teplicích a plány jsou rtuťovité. Nakonec se jakoby zázrakem ocitneme na prosluněné Ostaši a znovu bouldrujeme.

sluníčko Mája u Samaritánek

Bača pod Velkým Střecháčem

Šárčino první 6C, moc pěkné Co teď?!

Děvčata u rajbasu

Vypadá to, že destinace na přístí výjezdy budou více boulderové:-). Užívejte ideálních krasových teplot!

19 comments:

Anonymous said...

Krásná reportáž. Kdo jsou strejda a teta Krkovičkovi? A ke komu patří ty dvě malé princezny? Polévka z jehličí a párky ze šišek... Rázem jsem omládnul o několik desítek let a přelétnul do Alberty, do Kananaskis Country. At jsme tábořili kde jsme tábořili, naše tehdy malá Marta si musela vedle našeho táboráku udělat svůj vlastní miniohníček a na něm vařila polívčičku z trávy a jehličí a opékala šišky. Jednou se také pokusila opéct patronu z mojí 30-06 kulovnice, ale v tom jsme jí zavčas zabránili. Při jiné příležitosti jsem tu polívčičku ochutnal -- co bych pro dcerku neudělal. Přežil jsem díky vodce, kterou mě Packa po zbytek weekendu léčila.

Trochu mě děsí ty bílé skvrny na kůži boulderů. Mají snad bílou nemoc? Nebo jsou to už nesmazatelné (deštěm a sněhem nesmytelné) stopy po magnesiu? To se používá, domýšlím se, ve formě MgO. V příznivém chemickém prostředí, zvláště na vápenci nebo vápnitém pískovci (ale nejen tam), může být MgO konvertován do MgCO3, a toho se na skalách už nezbavíte. Tak či onak, vypadá to hrozně a vylučuje to lezení OS -- všechny chyty jsou označené...
Na růzých lezeckých fotografiích, včetně těch v novém Skýpala-Wolf průvodci, vidím, že lezci nosí na prdeli takovou kulatou mošničku. Dlouho si lámu hlavu k čemu může sloužit. Podle mne tak na flašku piva, ale tu jsem nikdy v žádné z těch mošen neviděl. Dnes se obávám, že je na to ohavné MgO. Nebo se mýlím? A nakonec teoretická otázka. Je možné lezení s použitím MgO stále považovat za čisté lezení? Podle mne to je technická pomůcka.

Hodně bezpráškového lezení přeje
C.

Pøk said...

Ahoj do Kanady!
Princezny se jmenuji Eliska a Maja a jsou to dcerky Sarky...bylo to s nima mezi sutry fajn...

co se tyka boulderingu a pouzivani magnezia, tak v teto discipline se to ani moc neresi, magnezium je brano jako normalni vec, prece jenom lezes na male kameny a to nevadi ve vetsine pripadu ani ochranarum...idealni by bylo, kdyby si to lezec po vylezeni kartackem na zuby ocistil ty chyty po sobe, ale to dela malokdo. S tim OS je to u boulderu trochu jinak nez kdyz lezes s lanem...u bouldru mas ty chyty mnohdy presne definovane (napr. zacatek z dvouprstove dirky a vedlejsi listy bez pouziti hrany mirne vpravo do diry)a OS je o tom, ze vymyslis presny krokosled a rukosled, ktery funguje...
no a pouzivani Mg na pisku a cistota lezeni, to je tema, ktere rozdeluje lezeckou verejnost...ale pomalu lze videt, ze Mg se pouziva stale vice i na pisku...zacalo to tim, ze se povolilo v nekterych oblastech u cest tezsich jak IXa, coz prineslo takove to uvolneni mravu:-).

Pøk said...

jo a Krkovička jsem podle tech malych dcerek ja...nechapu proc...

Anonymous said...

No, motá se mi z toho trochu hlava, ale alespon rozumím těm Krkovičkám. Připomíná mi to jak jsem se stal Krákurou.
To jsme zase jednou byli na písku, ve Skaláku. Packa, Docek a já. Lezli jsme jako najatí až Docek přišel s nápadem na odpočinkový den. S tím, že si zajedeme do Liberce k jeho sestře. Byla tam provdaná a ona i její manžel byli známí lékaři-vědci. Měli malého synka Honzíka. Navzdor svému odbornímu statutu se snižovali k tak zavrženíhodným praktikám, že Honzíka, když zlobil, strašili Krákurou. Jenomže synek rostl, zlobil stále více, a Krákura se nikdy nedostavil. Přirozeně se tohoto imaginárního strašidla přestal bát. A tak Docek přišel s nápadem, že bych mohl zahrát Krákuru já. I stalo se jak řekl. S Packou zazvonili u dveří, otevřela Dockova švýca, za ní manžel a mezi nimi se snažil s křikem procpat Honzík. V tom jsem zpoza rohu vyběhnul já -- veliký tmavý širák na hlavě, brýle s masivní černou obrubou, tmavé vousy do půli hrudníku, krátké kalhoty, štulpny (vide některé Celofánky, Jizerské hory, A tebe si upeču k večeři!). Já jsem Krákura, zařval jsem. U velkého Lomikele, takový efekt nikdo nečekal. Nebohý Honzík zařval víc než já, otočil se, prchnul do bytu, svalil se a omdlel. Trvalo to hezkou chvíli, než ho jeho lékařské rodičenstvo vzkřísilo a uklidnilo. Ale po zbytek naší návštěvy se držel v ústraní a ke mně se nepřiblížil...
Takže bud, Poku, rád, že jsi Krkovička a ne Krákura.

Anonymous said...

Občas se Poku musíš podívat na Večerníček a hned by jsi věděl, kdo je Krkovička, to víš, my co máme malé děti jsme znalí, ale mohu tě ujistit, že lichotka to moc není:-). Vlk

Mrnda said...

A vy ste mi nevěřili jak je to na Boru pěkné...tak uděláme ňákou akci na podzim!:)

Mrnda said...

P.S. nechysta se nekdy v druhe pulce zari nejaka Palava???

Pøk said...

dnes jsem na to myslel, ale v zari mam tak nabity program, ze ja rozhodne ne drive jak v rijnu

Mrnda said...

ok:)se pak nekdy domluvime

Pøk said...

predbezne vikend 8-9.10:-)

Anonymous said...

Padla zmínka o Pálavě (Mrnda). Konají se na Pálavě ještě horolezecké srazy? Well, obávám se, že ne (ochrana přírody), ale rád bych to měl potvrzeno. C.

Mrnda said...

No takove "velkolepe" uz asi ne. Palava (a to zdaleka ne cela) je "otevrena" pouze od zari do konce roku. Kazdopadne si ale takove horosrazy tvorime sami a povetsinou se tam jedeme podivat jen jednou za rok a to hromadne, at to stoji za to...
Poku co se tyce toho data...je to jeste daleko, ale nak se pak domluvime...

Anonymous said...

'domlouvate se, ze se domluvite'??? (:

Jinak, Bor byl hrozne prijemny i pro lezce jako jsem ja - kteri to lezou lokty, kolenama a brichem - stale mam par odrenin (:
Mrndo, pokud se tam budete chystat, tak dej urcite vedet.
Belma

Anonymous said...

"Domlouváte se, že se domluvíte"? To je něco jako "máme co nechceme a nemáme co chceme"...;-) Willhem

Anonymous said...

A já nevím co chcu a nedám pokoj dokud to nedostanu! :-))))) P.

Mrnda said...

S Kolouchem se na Bor chystáme 17. a 18.9. Tak ukecej lenocha Pokáče a nacpem se do jednoho vozítka.
P.S. Domluvit se, že se domluvíme je první důležitý krok...ve světě obchodních smluv to už může vlastně znamenat, že sme se domluvili, tak bacha!!! :)

Anonymous said...

Petřajz je klasická žena. Vídíš Poku co říká Mrnda? takže jme vlastně byli poslední dobou pořád parádně domluvení :)
mára

Anonymous said...

Co tahle akce, by vás někoho nelákala? http://www.lezec.cz/clanek.php?key=9671&nazev=film_boulder_fest_loucovice
Došlík

Anonymous said...

Jen tak na okraj, na Boru není lezení oficiálně povoleno, ale kdo by to řešil, že? Takže Heřmana čeká hodně nepříjemné vyjednávání nové výjimky pro Broumovsko a díky Boru se možná uzavřou některá údolí pro lezení s lanem, sám jsem zvědav jak to nakonec dopadne:-)).Vlk